Musimy przyznać, że tak wysoki poziom dbania o bezpieczeństwo pracowników, jaki wykazał jeden z naszych klientów, zaskoczył nawet nas. Nadal jesteśmy pod ogromnym wrażeniem.
O co tu chodzi? Zaczęło się zupełnie zwyczajnie. Jakiś czas temu dla jednego z naszych klientów przeprowadziliśmy dwa stacjonarne szkolenia: z pierwszej pomocy oraz ochrony przeciwpożarowej. Oba należą do szkoleń tematycznych, a ich celem jest pogłębienie wiedzy w danym obszarze oraz zdobycie przez uczestników konkretnych umiejętności.
Każde z tych szkoleń składa się z dwóch części: merytorycznej i praktycznej. Już podczas części merytorycznej zauważyliśmy duże zainteresowanie, a część praktyczna tylko to potwierdziła. Przeprowadziliśmy ją z wykorzystaniem technologii VR, dzięki czemu przećwiczyliśmy wiele scenek sytuacyjnych, w tym ewakuację i skok na skokchron. Zrobiliśmy również pokaz, podczas którego uczyliśmy praktycznej obsługi sprzętu przeciwpożarowego. Szkolenie naprawdę podobało się uczestnikom. Były pytania, rozmowy i mnóstwo emocji.
Co w tym niezwykłego? Chodzi o to, że w przypadku tego klienta, po przeprowadzeniu szkolenia dla kilku osób, usłyszeliśmy pytanie: co zrobić, żeby wszyscy pracownicy, czyli ponad 1000 osób, zostali przygotowani na takie sytuacje? Potraktowaliśmy temat bardzo poważnie. Zdawaliśmy sobie sprawę, że zrobienie szkoleń stacjonarnych dla tak dużej liczby osób będzie wiązać się z dużymi kosztami i dezorganizacją pracy, dlatego zaproponowaliśmy inne rozwiązanie: szkolenie e-learningowe. Szkolenie w takiej formie zawiera całość potrzebnej wiedzy, nie dezorganizuje pracy, bo każdy z uczestników robi je w dogodnym czasie i są znacznie tańsze.
Czy pomysł chwycił? Tak. Już podpisaliśmy umowę i teraz każdy pracownik będzie uczestniczył w szkoleniu z ochrony przeciwpożarowej. Taka postawa świadczy o tym, że w firmie, gdzie naprawdę stawia się na podniesienie świadomości pracowników w kwestii bezpieczeństwa, każdy pracownik jest tak samo ważny.