Zdecydowanie nie, o czym świadczą doświadczenia naszego klienta, który korzystając z opcji zakupu szablonów wraz z konsultacjami, wdrożył w swojej firmie SZBHP. Wdrożenie zakończyło się sukcesem – uzyskaniem certyfikatu.
Zanim jednak opowiemy więcej na temat tego, jak wyglądał cały proces, chcieliśmy wyjaśnić, dlaczego w ogóle stworzyliśmy szablony SZBHP i dlaczego okazało się, że jest to strzał w dziesiątkę.
Do chwili stworzenia szablonów, klienci, którzy chcieli wdrożyć w swoich firmach SZBHP mieli dwie opcje: zamówić jego stworzenie przez profesjonalną firmę, taką jak nasza, co wiąże się z wydatkiem od kilku do kilkunastu tysięcy i długim czasem oczekiwania, lub stworzenia go samodzielnie. Ta druga opcja wprawdzie nie wymaga nakładów finansowych – wszystkie wytyczne potrzebne do stworzenia tego dokumentu znajdują się w normie PN-ISO 45001:2018. Jednak w praktyce okazywało się, że przekładanie wytycznych normy na potrzeby konkretnej firmy może być karkołomnym zadaniem.
Nasi klienci często nas pytali: czy da się ten proces ułatwić?
W odpowiedzi na to zapotrzebowanie stworzyliśmy szablony DOKUMENTÓW SZBHP wg normy PN-ISO 45001:2018, które dostępne są poniżej:
Co zawierają szablony i dlaczego są tak dobrym rozwiązaniem?
Wszystko to, co jest potrzebne do samodzielnego opracowania oraz wdrożenia Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy w firmie, a więc:
- gotowe szablony dokumentów SZBHP – można zakupić je w komplecie lub pojedynczo;
- konsultacje – w pakiecie z kompletem dokumentów SZBHP lub oddzielnie.
Szablony dokumentów SZBHP są edytowalne i w części wypełnione, dzięki czemu praca z nimi jest szybsza i łatwiejsza – wystarczy je jedynie uzupełnić i wydrukować. Zawierają również komentarze i odnośniki.
Jak się ten system sprawdza w praktyce?
Moglibyśmy pisać, ilu mamy zadowolonych klientów, ale w tym przypadku jedna opinia z naszego sklepu powie znacznie więcej:
Polecam to opracowanie. Dużo niezbędnej treści. Polecam oczywiście zakup z dodatkowymi konsultacjami – mi doradzała Pani Ewelina i bardzo to sobie cenię. Nie każdy wszystko musi wiedzieć, dlatego warto zapytać kogoś bardziej doświadczonego. Jeszcze raz polecam!
Andrzej
Czy trzeba mieć doświadczenie, żeby wdrożyć SZBHP z użyciem szablonów?
Jak się okazuje, nie. Choć w opisach produktów szablonów SZBHP piszemy, że potrzebna jest znajomość normy oraz firmy, w której mamy zamiar wdrożyć SZBHP, to w praktyce osoby, które nie mają żadnego doświadczenia, potrafią wdrożyć system z sukcesem.
Co jest kluczem do tego sukcesu?
Okazuje się, że konsultacje. Świadomość, że w każdej chwili można do nas zadzwonić z każdym pojawiającym się pytaniem, sprawia, że klienci czują się pewniej i chętniej podejmują się tego zadania.
O co najczęściej pytają klienci podczas konsultacji?
Dla jednego z naszych klientów, który podjął się wdrożenie SZBHP u swojego klienta, nie mając w tym żadnego doświadczenia, najważniejszym pytaniem zadanym podczas pierwszej rozmowy było:
Jeśli zakończymy prace nad plikami, to czy możemy liczyć z Pani strony na pomoc w ocenie merytorycznej wprowadzonych przez nas tekstów do kontekstu firmy?
Nasza odpowiedź, która uspokoiła klienta i zażegnała jego obawy:
W ramach konsultacji, które Pan zakupił oczywiście mogę rzucić okiem na dokumenty przez Państwa sporządzane i ewentualnie zasugerować zmiany, rozwiązania, bądź po zapoznaniu tylko pogratulować 😊 i taka opcja byłaby najlepsza 😊
Tu chcemy nadmienić, że większość pytań i zagadnień skierowanych do konsultacji, pojawia się już po zakupie dokumentów i dotyczy sprawdzenia, czy dokumenty lub załączniki zostały dobrze wypełnione.
Przykład:
Klient przeprowadził w firmie audyt wewnętrzny, po czym uzupełnił raport z audytu (formularz znajdujący się w zasobach dokumentacji SZBHP) i potrzebował konsultacji w zakresie oceny wykonywanego przez niego pierwszy raz w życiu audytu.
Część pojawiających się pytań dotyczyła tego, czy treść konkretnej naniesionej zmiany jest nadal zgodna z wymaganiami normy i czy ta zmiana wiąże się z innymi zmianami w treści dokumentacji całego systemu.
Przykład:
Klient wprowadził dodatkowe listy kontrolne do audytów wewnętrznych na każdy obszar. Na ich podstawie będzie tworzyć raport z audytu wewnętrznego – Pytanie brzmiało: czy tak może być?
W jaki sposób podeszliśmy do udzielania odpowiedzi? Przed konsultacją nasza specjalistka zapoznała się z treścią załączonych list, które, jak się okazało, jak najbardziej można było wykorzystać. Podczas rozmowy poinformowała klienta o innych zmianach, które są konieczne w związku z pojawieniem się nowego dokumentu, wskazując miejsca i treści zapisów tak, aby wdrożony system spełniał wymagania Normy i mapy procesów.
Mamy nadzieję, że tym wpisem przekonaliśmy Was, że samodzielne wdrożenie SZBHP jest nie tylko możliwe, ale z naszymi szablonami oraz możliwością konsultacji z naszymi specjalistami, również może być również proste i przyjemne.